filteri close
Objavljeno: 01.09.2021.
300x600

Usled globalnog osećaja anksioznosti, proizvođači parfema odgovaraju na kolektivnu potrebu za povratkom sigurnosti i utehe, sa mirisima kao najjačim oružjem protiv negativnosti.

Parfemske industrija decenijama unazad prati globalno raspoloženje. Ranih devedesetih, HIV je postao pretnja celom svetu i indirektno je uslovio trend neutralnih i nežnim ženskih mirisa, koji su bili potpuna suporotnost onim naglašeno zavodljivim. Današnji proizvođači parfema ovladali su mnogo moćnijom veštinom koja im omogućava da uvek budu aktuelni. Osim toga, industrija koja se bavi kreiranjem parfema sve više uzima u obzir njihovo PSIHOLOŠKO DEJSTVO.
Za mnoge mirise naučno je dokazano da povećavaju osećaj zadovoljstva, podižu nivo enrgije i umanjuju stres. Mnoge studije pokazuju da mirisi pokreću čak 75 odsto naših emocija. Kada udahnemo neki udogan miris, on stimuliše moždani centar, koji kontroliše strah, depresiju i osećaj zadovoljstva. Ukoliko vma određena aroma prija, jer vam podseća na trenutke sreće i bliskosti s nekim, tada mozak oslobađa hormone dobrog raspoloženja- seratonin i endorfin. Ako
se to ne desi, organizam će preplaviti kortizol, hormon stresa. Osim emotivne reakcije, postoji naučni dokaz da odrđeni mirisi mogu izazvati hemijske reakcije u telu koje menjaju osećanja i raspoloženja. Limbički sistem, takođe, kontroliše srčani ritam, krvni pritisak i nervni sistem, što znači da određeni mirisi mogu uzrokovati i fizičke reakcije našeg tela.