filteri close
Objavljeno: 07.09.2020. Image source: janeb13-725943/pixabay

Žene imaju malo više "lufta", ali niko ne bi trebalo da čeka previše

Oko 40. godine života mišićna vlakna kod žena počinju da se skraćuju, dok kod muškaraca taj proces počinje već u 30-im godinama, pokazuju istraživanja.

U svakoj sledećoj godini, mišićne ćelije gube mitohondrije - organele u kojima se odvija metabolizam ćelije, što dovodi do postepenog slabljenja mišića.

Nauka je potvrdila: 10 jednostavnih načina za ubrzavanje metabolizma!

Oslabljeni mišići narušavaju ravnotežu, vreme reagovanja i slabije apsorbuju šećer iz krvi, što može da uzrokuje slabost i poveća rizik od pojave dijabetesa.

Pad mišićne snage moguće je smanjiti za čak 50 odsto, ali samo ako se poštuje optimalan režim fizičke aktivnosti.

Osobe koje treniraju s tegovima ili rade vežbe jačanja, efikasnije izgrađuju mišićnu masu i gube manje mitohondrija od onih koje vode pasivan život.

7 koraka ka transformaciji tela

Stručnjaci kažu da je sasvim dovoljno da osoba bude aktivna 45 minuta, tri puta nedeljno i da treba da kombinuje 15 minuta vežbi jačanja sa 30 minuta šetnje brzim korakom, što će očuvati mišićno tkivo, brzinu metabolizma i gustinu kostiju i sprečite povećanje telesne mase i pojavu osteoporoze.