filteri close
Objavljeno: 05.10.2021. Image source: Pexels/Michael Burrows

banner-sidebar

Ako imate problema da izgubite kilograme, možda jedete jednu od ovih stvari

Ako želite da se oslobodite viška kilograma, ove namirnice bi trebalo da izbegavate.

Ako želite da smršate, a vaga uporno pokazuje da se to ne dešava, možda bi trebalo da proverite šta jedete.

Ovo su namirnice koje izuzetno doprinose stvaranju masnih naslaga.

1. Beli hleb

Beli hleb je obično veoma prerađen, nutritivno je siromašan, a prepun je jednostavnih ugljenih hidrata.

On nema ni vlakana ni proteina, a ima visok glikemijski indeks. Ovakvu namirnicu telo prebrzo probavlja i vrlo brzo nakon nje ponovno se javlja glad.

Recept za dobru liniju: Izbalanisirana ishrana

2. Čips

Čips posebno može da dovede do povećanja masnoća u telu, pogotovo ako ga prečesto jedete. To je grickalica zbog koja najodgovornija za višak kilograma, pokazala je četvorogodišnja studija. Čips je bio upoređen sa krompirom, slatkim zašećerenim pićima,  prerađenim i neprerađenim mesnim proizvodima.

Čips je prepun masti, prerađenih ugljenih hidrata i soli. Zbog ta tri sastojka teško se prestaje sa konzumiranjem ove grickalice i to često dovodi do prejedanja, čiji je rezultat višak kilograma.

Proteini bez mesa? Ovo su namirnice za vas

3. Krofne

Iako su slasne, previše krofni može da prouzrokuje taloženje masnoća u telu. One su prepune prerađenih ugljenih hidrata koji prouzrokuju nagli porast šećera u krvi i  mogu samo na kratko  da utole glad.

Istovremeno, pankreas otpušta jednaku količinu insulina kako bi "počistila" višak glukoze u krvi i pogurala je u ćelije.

Jednom kada se nađe u ćelijama, osetićete nagli porast energije koja će trajati oko 20 minuta. Ali kako će nivo glukoze u ćelijama rapidno padati, tako će i vama padati energija. To je razlog zašto se često osećate umorno nakon što pojedete prerađene ugljene hidrate.

Zdravo se hranite, ali ste često pospani? Ove namirnice su možda uzrok

4. Margarin

Ako mislite da je margarin bolja opcija od maslaca, varate se. Posebno je problematično kada na margarinu stoji da je dijetalni ili da ima nula odsto masnoća, ljudi tada imaju naviku da preteraju jer misle da jedu nešto zdravo.

Umesto da gube kilograme, dolazi do njihovog povećanja, što ljudima često nije jasno.

5. Alkohol

Ako ste primetili da dobijate kilograme oko trbuha, možda je alkohol za to odgovoran. Ako preterujete sa alkoholom, velika je mogućnost da će vam se pojaviti “pivski stomak".

Često konzumiranje alkohola može da poremeti mikrobiom probavnog sistema.

Alkoholna pića su zapravo prazne kalorije. Njih unosite, a nemaju nikakvu nutritivnu vrednost.