Roditelji đaka: Ne dozvolite deci da se opuštaju!
To savetuju stručnjaci
Situacija koju je širom sveta, pa i kod nas, izazvao koronavirus, samo dodatno pojačava tenzije pred upis u srednju školu. Psiholog Dragana Sotirović rekla je za RTS da je važno za decu da se ne opuštaju, jer je celokupni program onlajn nastave specifičan.
Psiholog Dragana
Sotirović se godinama bavi i profesionalnom orijentacijom. Ona kaže
da je tenzija sveopšta, ali da je važno reći da deca stresove,
tenzije i promene lakše podnose jer su mladi fleksibilniji od
starijih.
I nije neko iznenađenje: Zatvorenijoj deci više prijaju prirodne nauke
Prema njenim rečima, roditelji su uvek ti koji gledaju napred, kako će sve biti i lakše im je ako je situacija poznata, ako drže stvari pod kontrolom. To im je sada uskraćeno.
Sotirovićeva kaže da roditelji treba da shvate da su svi đaci u potpuno istoj situaciji, tako da nema povlašćenih koji imaju mogućnost da se bolje pripreme.
"Roditelji
moraju da znaju da nije samo njihovo dete posebno ugroženo, ako vide
da je dete opušteno da zatežu, to je sa decom i pubertetlijama kao
hodanje po jajima, malo zategnete, malo pustite", rekla je
Sotirovićeva.
Vitamin E štiti decu od ekcema
Dodaje da je važno za decu da se ne opuštaju, jer je celokupan program onlajn nastave specifičan, i da od samih profesora i nastavnika i njihove veštine kako da vode nastavu, zavisi koliki su zahtevi u odnosu na decu.
Ukazuje da će biti potreban period ponovnog zagrevanja ako se deca opuste i da je bitno da i nastavnici održavaju neki nivo aktivnosti dece.
Napraviti realan plan
Najteže je onima
koji upisuju srednju školu i fakultet pa je zato potrebno da svaki
dan naprave plan koji je realan, jer svaki ostvareni plan stvara
optimizam i lakše je ući u sledeći dan.
Težinu dece treba kontrolisati već od početka života
Prema njenim rečima, važno je da se radi iz dana u dan i da planovi sadrže aktivnosti u vezi sa učenjem ali i redovno opuštanje.
Prilikom upisa u srednje škole, Sotirovićeva kaže da ima roditelja koji bolje i tačnije procenjuju sposobnosti svoje dece a sa druge strane neki prave greške u procenjivanju sposobnosti.
"Sa onima koji osećaju šta je to što vole, ako se poklapa sa uspehom u školi, mogu da se opredele za to, ako je dete neodlučno da mu sve dobro ide, to može biti problem i mora se opredeliti za školu opšteg tipa i gde će usko usmeravanje odložiti za četiri godine", zaključila je Sotirovićeva.