Singapur brani reklamiranje slatkih pića u svojoj borbi protiv dijabetesa
Dijabetes je jedan od najvećih zdravstvenih problema ove bogate države, a vlada traži način da ga obuzda
Singapur je jedna od najnaprednijih zemalja sveta, a čuvena je po tome što je od „trećeg“ postala „prvi“ svet u istoj generaciji. Osim raznih ekonomskih mera, ova azijska država je do tog statusa došla i strogom kontrolom i snažnim držanjem zakona.
Singapur će se sada umešati i u čuvanje zdravlja svojih građana, tako što će zabraniti reklamiranje pojedinih gaziranih pića i sokova da bi smanjio konzumiranje šećera. Ovaj grad-država ima jedan od najviših procenata dijabetesa po glavi stanovnika.
Ministarstvo zdravlja je objavilo da će pune mere novog zakona biti objavljene sledeće godine, ali se zna da će prema njima pića sa mnogo šećera morati na sebi da imaju nalepnicu upozorenja o opasnostima po zdravlje.
Ovo su snažnije mere od onih koje su već preduzete u Meksiku ili Britaniji, gde je ograničeno reklamiranje hrane i piće bogatih kalorijama, kao i njihova izloženost deci. Ovo je razumljivo, jer nauka je pokazala da konzumiranje slatkih pića i te kako doprinosi razvijanju dijabetesa.
„Uvešćemo zabranu reklamiranja proizvoda za najmanje zdrave proizvode na svim lokalnim mas medijskim platformama, uključujući i televiziju, štampu, ulicu i internet kanale“, navodi se u saopštenju ministarstva.
Singapur razmišlja i o uveđenju poreza na zašećerena pića, odnosno njihove proizvođače i uvoznike, čak i totalnu zabranu za pojedina pića. Najveći svetski proizvođač pića Koka-Kola već je saopštila da podržava ove mere, kao i da ima planove da smanji nivoe šećera u Singapuru.
Ministarstvo zdravlja saopštilo je da će se konsultovati sa potrošačima, proizvođačima pića i predstavnicima marketinške industrije narednih meseci oko mera za novi zakon, ali nije odredilo vremenski okvir.
Singapur je bogata država, a visoki nivoi dijabetesa proizvod su kombinacije sve starijeg stanovništva, ali i kulture jedenja u Hawker centrima, odnosno mestima na kojima se na mnogo štandova prodaje jeftina hrana.