filteri close
Objavljeno: 20.07.2021. Image source: StartupStockPhotos

banner-sidebar

Ako vam se čini da vam je vid zamagljen, a oči suve i pri tome vas povremeno boli glava, moguće je da imate sindrom kompjuterskog vida.

Sindrom kompjuterskog vida je stanje koje se manifestuje glavoboljom, zamagljenim vidom, bolovima u vratu, zamorom očiju, problemima sa fokusiranjem pogleda, suvim očima, a nastaje zbog naprezanja očiju, vrata i ramena i ređeg treptanja u toku gledanja u monitor.

Ukoliko je svetlo u prostoriji neadekvatno ovi problemi se pogoršavaju. 

Ukoliko za kompjuterom provodite više od dva sata, ne koristite adekvatnu stolicu, visina stola i položaj monitora nisu odgovarajući, postoji velika verovatnoća da osećate ove tegobe.

Postkovid je nova bolest, obratite pažnju!

Uobičajeno je da trepćemo 16 do 20 puta u minutu, međutim, taj broj se u toku rada za kompjuterom smanjuje na 6 do 8 treptaja. Ovo prouzrokuje suvoću, svrab i peckanje očiju. Osim toga, dugotrajno fokusiranje na monitor zamara mišiće oka.

Da biste minimizirali ove probleme, trebalo bi da uvedete nekoliko navika i da ih se pridržavate. 

  • Smanjite kontrast svetla na monitoru i svetla u prostoriji. Spoljašnje svetlo bi trebalo da dolazi sa strane, ne spreda ili otpozadi.
  • Koristite naočare sa antirefleksnim staklom.
  • Na svakih sat vremena, napravite pauzu od 5-10 minuta.
  • Na pauzi ustanite od stola, prošetajte, istežite se.
  • Ukoliko je potrebno, koristite veštačke suze.
  • Neka vaš monitor bude na udaljenosti od 50-70 cm, i malo ispod nivoa vaših očiju.
  • Podesite veličinu slova koja vam odgovara.
  • Primenite pravilo 20-20-20, na svakih 20 minuta gledajte 20 sekundi u tačku koja je od vaših očiju udaljena 20 stopa, tj. 6 metara.
  • Ili svakih pola sata, 20 sekundi držite zatvorene oči.
  • Uz konsultaciju se sa lekarom, nabavite naočare sa malom dioptrijom koje će vam pomoći u fokusiranju pogleda na predmete u vašoj blizini.