filteri close
Objavljeno: 12.03.2020. Image source: naeimasgary/Pixabay
300x600

Sistem javnog prevoza smatra se okruženjem visokog rizika za prenošenje koronavirusa

I pored brojnih upozorenja i najnovijih mera opreza, čini se da je građanima najteže da sačuvaju smirenost u odnosu na prevenciju koronavirusa – upravo u gradskom prevozu.

Zamenik gradonačelnika Goran Vesić saopštio je danas da je Grad Beograd, posredstvom Sekretarijata za javni prevoz, doneo niz preventivnih mera i uputstava za postupanje u javnom prevozu u slučaju širenja virusa COVID-19,  koje su usaglašene sa Zavodom za javno zdravlje Beograda.

Počela je borba u Srbiji! Zabranjeni skupovi u zatvorenom, građani da se sami jave ako imaju simptome

Kako je podsetio, javni prevoz je usluga od opšteg interesa koja omogućava mobilnost, a u vreme epidemija i pandemija od naročite je važnosti jer omogućava, između ostalog, pristup zdravstvenim ustanovama.

„Doneli smo niz mera i preporuka za organizatore, operatere, vozače i kontrolore, ali i za korisnike javnog prevoza.

Ključni cilj za prevoznike koji obavljaju javni prevoz putnika jeste obezbeđivanje kontinuiteta u radu, upravo zbog potrebe građana da koriste javni prevoz.

Stoga bi javni prevoznici trebalo da preduzmu sve mere i zaštite osoblje kako bi se izostanci sa rada minimizirali.”

Kako se navodi na sajtu Grada Beograda, najvažnija preporuka jeste da se u svakom trenutku prate uputstva nadležnih organa i da se mere pooštravaju u skladu sa nivoom rizika.

Kada je reč o putnicima koji koriste javni prevoz, najvažnije je, ako su doputovali iz zemlje ili regiona sa visokim ili umerenim rizikom od virusa korone, da pažljivo prate svoje zdravlje.

Ukoliko primetite simptome koronavirusa, NIKAKO nemojte raditi ovo

Ako posumnjaju na simptome koji uključuju temperaturu i kašalj, odmah se moraju izolovati i potražiti lekarsku pomoć – putem brojeva telefona: 064/8945235 ili 011/2684566.

Sekretarijat za javni prevoz je s ciljem preventivne zaštite kako voznog osoblja, tako i korisnika usluge prevoza u Beogradu, sve operatere obavestio da je potrebno da podignu nivo održavanja higijene u vozilima javnog prevoza.

To, pre svega, podrazumeva svakodnevnu pojačanu dezinfekciju unutrašnjosti vozila: vozačku kabinu, rukodržače, validatore, sedišta, a ako bude data preporuka nadležnih službi, potrebno je nabaviti i zaštitne maske za vozno i kontrolno osoblje, kazao je Vesić. 

Osim toga, Sekretarijat za javni prevoz uputio je preporuku svim prevoznicima da vozila budu sa zatvorenim vozačkim kabinama, koje fizički razdvajaju vozački od putničkog prostora, a u cilju zdravstvene i opšte bezbednosti vozača. 

Kao meru, zaposlene treba podsetiti na osnovna pravila lične higijene, koja uključuju redovno pranje ruku, pokrivanje usta papirnom maramicom kada kašlju ili kijaju i bacanje zaprljane maramice u kantu za smeće, a ukoliko nemaju papirnu maramicu, potrebno je da kijaju i kašlju u lakat. 

Redovno treba da se prati telesna temperatura i obavezno treba obavestiti nadređene ukoliko primete simptome koji ukazuju na postojanje virusa. 

Operateri moraju da vode računa i o tome da voznom i saobraćajnom osoblju obezbede sredstva za suvo pranje ruku i da odrede lica koja će se starati i biti odgovorna kada je reč o primeni preporučenih mera. 

Proces čišćenja mora biti prilagođen situaciji, a pažnju treba usmeriti na dezinfekciju zajedničkih površina i mesta koja se dodiruju, kao i na odlaganje otpada, precizirao je Vesić. 

Pre početka rada, potrebno je izvršiti dezinfekciju radnog prostora, kao i češće tokom radnog vremena.

Takođe, važno je održavati rastojanje i izbegavati direktan kontakt sa strankama.

Na svakom terminusu potrebno je provetravati vozila, navedeno je u preporukama.

Zamenik gradonačelnika je na kraju podsetio na to da je Svetska zdravstvena organizacija novi virus okarakterisala kao respiratorni virus koji se širi prevashodno kontaktom sa zaraženom osobom putem respiratornih kapi koje nastaju kašljanjem ili kijanjem, a koje se mogu udahnuti ili kontaminirati ruke i površine. 

Preko ove mape pratite trenutni razvoj epidemije koronavirusa u svetu

Još uvek nije poznato koliko virus može da preživi na površinama, ali preliminarni podaci ukazuju na to da može da opstane nekoliko sati ili više. 

Zbog toga se sistemi javnog prevoza moraju smatrati okruženjem visokog rizika i neophodno je pridržavati se svih donetih mera i uputstava, zaključio je Vesić.