filteri close
Objavljeno: 15.10.2020. Image source: Foto: Pixabay/Free-Photos

Vaše zdravlje je važno u svim fazama života i tokom cele godine.

Kraći dani i hladnije vreme mogu dovesti do nekih loših navika. Može se dogoditi i da zdravstveno osvešćeni ljudi koji obično vežbaju i jedu povrće, zimi sede u zatvorenom, gledaju televiziju i jedu nezdravu hranu.  Evo nekoliko zdravstvenih i wellness saveta za zimu koji će vam pomoći da ostanete zdravi.

Kvalitet vazduha u zatvorenom

Ljudi obično provode više vremena u zatvorenom prostoru kada temperatura padne. Kvalitet vazduha u zatvorenom je često niži od kvaliteta vazduha na otvorenom. Zagađivači vazduha u zatvorenom i alergeni mogu negativno uticati na vaše zdravlje.

ZAGAĐENJE VAZDUHA: ovih 6 namirnica mogu vam pomoći da ublažite štetne posledice

⦁ Usisavajte dva puta nedeljno i redovno čistite filter, perite posteljinu svake nedelje i održavajte dom čistim.
⦁ Redovno menjajte vazdušne filtere.
⦁ Nađite razlog da provodite neko vreme napolju.
⦁ Perite ruke

Zima je sezona prehlade i gripa. Pranje ruku je jednostavan i efikasan način koji sprečava širenje klica i pomaže da ostanete zdravi.

Primite vakcinu protiv gripa

Najbolji način za izbegavanje virusa gripa je vakcinisanje. Pranje ruku može delimično pomoći, a gotovo je nemoguće potpuno sprečiti širenje klica. Vakcinacija protiv gripa je zato najefikasniji način za njegovo sprečavanje.

Zdravo se hranite

Obilna ishrana može pružiti utehu kada je napolju hladno, ali to ne znači da tokom zime ne možete da jedete zdravo. Zdrava ishrana uključuje puno voća i povrća, integralne žitarice, mlečne proizvode sa malo masti i nemasne proteine. Čili, goveđi paprikaš, čorba od sočiva, pečeno povrće i kuvana jela sa povrćem mogu biti izuzetno hranljivi.

Ukusna i zdrava: Čorba od celera sa krompirom

Ostanite hidrirani

Ljudi obično ne povezuju dehidraciju sa zimom, ali dehidrataciju možete dobiti bez obzira na temperaturu napolju. Vaše telo gubi mnogo tečnosti tokom hladnih, suvih zimskih meseci, a mnogi su manje vredni u vezi sa hidratacijom. Redovno pijte vodu i dopunjujte tečnost.

Redovna fizička aktivnost

Zimi može biti teško da ostanete motivisani za vežbanje, ali odraslima i dalje treba najmanje 30 minuta fizičke aktivnosti svakog dana. Obucite se prikladno vremenskim prilika i uživajte u šetnji ili se priključite lokalnoj teretani da biste vežbali u zatvorenom.

Potražite lekarski savet

Izbori koje donosite doprinose vašem ukupnom zdravlju, ali ne morate da brigu u tome vodite sami. Zakazivanje godišnjih poseta lekaru jedna je od najboljih stvari koje možete učiniti da biste održali dobro zdravlje.