filteri close
Objavljeno: 02.06.2021. Image source: Foto: Pixabay/susanne906

Isprobajte ove savete i olakšajte sebi ostanak pri odluci da se hranite zdravo čak i kada vaša motivacija počne da slabi.

Ako ste doneli odluku da se hranite zdravo i više vežbate, niste sami. Ali kako vreme prolazi, lako ćete zaboraviti svoje odluke i novi plan ishrane i pustiti da se vaše loše navike ponovo uvuku u vašu svakodnevnicu. Evo devet načina da ostanete motivisani da se hranite zdravo i postignete svoje ciljeve:

1. Merite težinu

Izmerite se svaki dan ili svaki drugi dan u približno isto vreme. Većina ljudi ima manje kilograma ujutro pre nego što počnu da jedu, pa je to možda najbolje doba dana za to. Pozitivna strana češćeg merenja je da ćete brže primetiti neki kilogram viška. Što ih pre primetite lakše ćete ih i izgubiti. 

2. Uplatite članarinu u teretani

Angažujte ličnog trenera ili nutricionistu koji će vam pomoći da postignete ciljeve u vezi sa kondicijom i ishranom. Ili platite dodatne časove fitnesa u teretani. Morate istinski uložiti u svoj uspeh. Kada nešto platite, spremniji ste da se tome posvetite.

Da li ste opsednuti zdravom hranom?

3. Pospremite police u frižideru

Izbacite nezdravu hranu iz frižidera i počnite sa čistim policama dok prelazite na zdravije prehrambene navike. Obnovite zalihe hrane zdravim verzijama onog što volite da jedete. 

4. Napravite raspored ishrane i vežbanja

Planirajte vreme za vežbanje i za kuvanje i zdrave obroke. Ako rasporedite vreme za vežbanje baš kao što to činite sa zakazivanjem kod lekara, videćete da je lakše držati se toga. Isto važi i za zdravu ishranu. Isplanirajte zdrav meni i napišite spisak za kupovinu koji ćete poneti u prodavnicu. Lakše se držati svojih nutricionističkih ciljeva kada imate listu tokom kupovine. Bićete i bolje opremljeni za pravljenje zdravih obroka i grickalica kod kuće kada vam je hrana potrebna.

5. Postavite realne ciljeve

Verovatnije je da ćete ostati motivisani kada imate realan plan, a ne nejasne želje ili previše optimistične ideale. Prvo budite konkretni. Umesto da kažete: „Smršaću“, postavite cilj da izgubite 3 do 5 kilograma za mesec dana. Onda budite realni. Na primer, umesto da se u potpunosti odreknete slatkiša, recite „Slatko ću jesti samo tri puta nedeljno umesto svih sedam dana“. Ako vaš plan ishrane uključuje realne ciljeve, veća je verovatnoća da ćete ga se pridržavati i postići svoj cilj.

Vodič za DETOKSIKACIJU organizma, lekar priča o SVIM zabludama zdrave ishrane

6. Nagradite svoj uspeh

Vaš cilj bi mogao biti da izgubite 2 kilograma ili da nedelju dana ne sipate dodatnu hranu sebi u tanjir ni za jedan obrok. Šta god da je, kad dosegnete taj cilj, nagradite se nečim malim - samo budite sigurni da to nije poslastica povezana sa hranom. Idite u bioskop, sredite nokte, kupite tu novu majicu ili idite u šetnju šumom sa svojim psom. Ove vrste nagrada pomažu u podsticanju da nastavite da težite većim ciljevima.

7. Zapišite plan

Zapisivanje svojih planova na papir pomaže vam da se usredsredite na ono što radite kako biste postigli svoje ciljeve. Ako vodite dnevnik ishrane, možete se osvrnuti na ono što ste jeli, što bi može biti više ili manje nego što mislite. 

Zdrava ishrana može smanjiti rizik od bolesti bubrega

8. Isprobajte nove recepte i nove kuhinjske aparate

Potražite zdrave recepte na internetu ili u novinama i časopisima. Isprobajte one koje vas najviše privlače. Prekid vaše rutine sa novim receptima čini vaš plan zdrave ishrane zanimljivim. A ako vam nije dosadno, lakše ćete se držati svojih ciljeva. Kupovina novih aparata za kuvanje je još jedan način da ostanete uzbuđeni zbog zdravog kuvanja.

9. Ne prebacujte sebi ako ponekad posustanete

Šta ako ne možete da odolite i pojedete taj komad čokolade ili kesicu čipsa? Ne budite prestrogi prema sebi. Ne možete da promenite ono što ste pojeli, ali možete da napravite bolji izbor već pri sledećem obroku. Ne čekajte do sutra ili do ponedeljka da se vratite zdravoj ishrani, tako ćete sebi samo otežati. 

Usvajanje i pridržavanje plana zdrave ishrane kako vreme prolazi može biti mnogo lakše nego što mislite, pogotovo ako ove trikove upotrebite da vam pomognu pri ostvarivanju tog cilja.