filteri close
Objavljeno: 08.07.2022. Image source: Foto: Pixabay/stevepb

banner-sidebar

Ako ste neko ko može da se uklopi treniranje u svoju plan aktivnosti samo tokom vikenda umesto da idete na redovne treninge tokom radne nedelje – biće vam drago da saznate da je nova studija otkrila da vežbanje samo vikendom može pružiti podjednake zdravstvene benefite. 

Istraživači su pratili preko 350.000 odraslih u Americi tokom 10 godina i otkrili da su ljudi koji su se bavili preporučenom količinom fizičke aktivnosti tokom jedne do dve sesije tokom vikenda iskusili otprilike isti niži rizik od smrtnosti kao onih koji su to vreme delili na više treninga tokom cele nedelje.

Studija pokazuje da je najvažnije vežbanje umerenog intenziteta 150 minuta nedeljno, a da vreme kada ga izvodite nije bitno. Ključno je da dostignete prag preporučene količine fizičke aktivnosti na doslednoj nedeljnoj bazi kako biste smanjili rizik od srčanih bolesti i moždanog udara.

Nedostaci treniranja samo vikendom

Dok istraživanje sugeriše da samo vežbanje vikendom može biti podjednako korisno kao i vežbanje tokom nedelje, u praksi se ipak pokazuju neki nedostaci. Veća  je verovatnoća da se pojave povrede, kao što su prelomi i uganuća, jer ovi vežbači imaju tendenciju da energičnije vežbaju. 

Zbog ovog povećanog rizika od povreda, stručnjaci kažu da su zagrevanje, hlađenje i oporavak posle treninga još važniji nego kod češćih treninga. Stoga je važno da se istežete 10 minuta dnevno tokom nedelje kako biste se bezbedno pripremili za vežbe tokom vikenda. Pored toga, stručnjaci kažu da je važno zapamtiti da imate na umu svoja ograničenja kako biste sprečili povrede.

Ako ne možete da nađete dovoljno vremena da ostvarite preporučenu količinu nedeljne fizičke aktivnosti, možete isprobati intervalni trening visokog intenziteta (HIIT), koji uključuje intenzivne navale aktivnosti sa intervalima odmora. Međutim, potrebno je prvo da se uverite da ste spremni za tako naporan trening.