filteri close
Objavljeno: 30.03.2021. Image source: Foto: Pixabay/zuzyusa

Ukoliko vam ni sa jednom dijetom, niti sa vežbanjem ne polazi za rukom da smršate, možda imate problem...

Hormoni su hemijski glasnici koji regulišu sve telesne funkcije u telu. Vaši hormoni su odgovorni za ispravno funkcionisanje organizma.

HORMONI I GOJAZNOST
Postoji 7 hormona koji kontrolišu vaš metabolizam, glad i sposobnost čuvanja ili sagorevanja telesne masti. Oni bukvalno mogu napraviti ili prekinuti vašu sposobnost da dobijete iili izgubite težinu. Ako je jedan hormon van ravnoteže, on će napraviti domino efekat u vašem organizmu.

7 HORMONA KOJI MOGU UTICATI NA POVEĆANJE TELESNE MASE

LEPTIN - Leptin govori vašem mozgu da li ste siti i reguliše metabolizam tako da sagorite više masti kad vašem telu to treba.  Kako bi vaše telo proizvodilo dovoljnu količinu leptina, neophodno je da dovoljno spavate.  Leptinski disbalans negativno utiče na druge hormone kao što je kortizol.

KORTIZOL - Kortizol je stresni hormon. Odgovoran je za privremen nalet adrenalina u vešem telu. Takođe se oslobađa kada ste pod stresom: zaglavljeni u saobraćajnoj gužvi, uplašeni zbog finansija ili zbog toga što ne spavate dovoljno. Takođe, možete doživeti stres ako vežbate previše ili jedete previše prerađene hrane. Visok nivo kortizola može povećati stres  i dodatno oštetiti vašu sposobnost da jasno razmišljate, da se nosite sa životnim problemima, spavate i pravilno metabolišete hranu. Sve to može da uspori vaš metabolizam i dovede do prekomerne težine.

GRELIN – Grelin je hormone gladi. On daje vašem mozgu signal da ste gladni i da morate odmah da jedete. Normalni nivoi grelina čine da se osećate gladnim. Previše grelina izaziva žudnje koje vas varaju. Žene koje nemaju dovoljno sna i imaju nagle skokove reproduktivnog hormona su više podložne većoj proizvodnji grelina. Višak grelina može biti odgovoran za neosnovane žudnje za hranom, i promene raspoloženja. 

ADIPONEKTIN - Ovaj antiinflamatorni hormon pomaže u regulaciji nekoliko metaboličkih procesa, uključujući i razgradnju masti.  Kad god doživite bilo kakvo zapaljenje u organizmu, ovaj hormon usporava metabolizam, zaustavlja borbu protiv masti i počinje da se bori protiv zapaljenja i oštećenja. Studije pokazuju da optimalni nivoi adiponektina mogu smanjiti rizik od otpornosti na insulin i razvoj dijabetesa

Borba protiv gojaznosti - važna životna, ali i ekonomska investicija

INSULIN - Insulin je jedan od najmoćnijih hormona, koji utiče na vašu sposobnost da dobijete ili izgubite na težini. Povećani nivoi insulina sprečavaju metabolizam da sagorevan masti u potpunosti i izazivaju vas da ga više skladištite. Svaki put kad jedete šećer pokrećete proizvodnju insulina. Pored toga, insulin deluje na druge hormone koji se bore protiv masti. Studija iz časopisa primenjene fiziologije zaključila je da hronični gubitak sna povećava glad i šećerne želje i direktno doprinosi povećanju telesne težine, insulinske rezistencije i dijabetesa.

GLUKAGON - Glukagon pravi suprotno od insulina. Ovaj hormon oslobađa masti iz vaših masnih ćelija i pokteće organizam da mast koriste kao energiju. Ako je vaš insulin isključen, glukagon ima slabiji učinak u  sagorevanju masti. Smanjeno trajanje sna  smanjuje nivoe glukagona u cirkulaciji. Što ste više pod stresom, telo luči više kortizola, koji sprečava vaše telo da sagori masti.

HORMON RASTA - Vaše telo čini ovaj "izvor mladosti", hormon koji se oslobađa samo tokom dubokog sna. Hormon rasta (GH-GROWTH HORMONE) pomaže u sintezi i popravljanju mišića, podstiče energiju i poboljšava metabolizam masti.