filteri close
Objavljeno: 13.09.2021. Image source: Foto:Unsplash/Annie Spratt

banner-sidebar

Već ste verovatno čuli za “sindrom ponedeljka ujutru”, kada nemate volju da idete na posao ili u školu posle neradnog vikenda. Završio se vikend, počinje radna nedelja sa velikim brojem obaveza i to izaziva nervozu, anksioznost, čak i nesanicu nedeljom uveče.

PONEDELJAK JE NAPORAN ZATO ŠTO: Naš cirkadijalni ritam je izbačen iz ravnoteže. Kasniji odlazak na spavanje i kasnije jutarnje ustajanje tokom vikenda stvaraju efekat sličan sindormu brze promene vremenske zone- džetleg. 
UBLAŽITE SINDROM PONEDELJKA: Trudite se da vikendom ustajete i ležete sa maksimalnim odstupanjem od jednog sata u odnosu na satnicu tokom radne nedelje. Ako ipak izađete iz ove šeme, sklonite zavese s prozora i podignite roletne čim se probudite- dnevna svetlost inhibira dejstvo melatonina (hormona sna) i šalje signal mozgu za prijatnije buđenje. PROMENITE POGLED NA SVET: Ponedeljak je naporan zato što je precepcija moćna stvar. Ako započnete nedelju u maniru hita Boba Geldofa “I don’t Like Mondays”, promena stava će biti veliki, ali ne i nesavladiv izazov. Osmislite zato zabavan i opuštajući ritual, kao što je prva jutarnja kafa i “čašica razgovora” sa omljenim kolegama čim stignete na posao. PONEDELJAK JE NAPORAN ZATO ŠTO: Tranzicija iz relaksiranog vikeda, a naročito nedeljnog dana, u užurbanu radnu nedelju dokazano je stresan događaj i za um, ali i za telo, što može usloviti porast krvnog pritiska.  PONEDELJKOM SPUSTITE GAS: Ne preterujte vikendom sa treninzima, za koje niste imali vremena tokom radne nedelje, jer ćete se u ponedeljak probuditi sa bolovima. Izvodite vežbe joge, hodajte brzim korakom.