filteri close
Objavljeno: 12.05.2023. Image source: Foto: Pixabay/GioeleFazzeri
300x600

Prodavci se služe manipulacijama koje često ni ne uviđamo. 

Postoje broje manipulacije, jer je u prirodi čoveka da bude izmanipulisan.

Bečki psiholog Julija Umek bavi se tzv. prijatnim manipulacijima u koje bi spadao lepo dekorisan sto u restoranu. Takav prizor  prija oku i čulima, i navodi nas na to da oprostimo, čak iako hrana nije bila zadovoljovajuća.

Takođe, ljubazna i prijatna prodavačica, koja vam uz osmeh nudi određeni proizvod, navešće 80 odsto ljudi da isti kupe, čak iako im nije potreban.

U velikim robnim kućama prodavci se služe različitim manipulacijama kakva je npr francuska muzika u odeljenju gde se prodaju vina.  Istraživanje je pokazalo da to ima uticaj na izbor vina, ali da ljudi toga uopšte nisu svesni, čak i da nisu uopšte primetili da svira francuska muzika.

Najčešća pozadine potrebe za manipulacijom jeste želja ljudi da ih drugi dožive kao harizmatične, bitne, impresivne pojave, a sve to da bi se manipulatori osećali bolje kada razmišljaju o sebi.

Prvi utisak ključan za uspostavljanje odnosa: Osmeh, oči i brzina formiranja mišljenja