filteri close
Objavljeno: 04.07.2022. Image source: Foto: Pixabay/mirasidia

banner-sidebar

Znoj je ne samo fizički dokaz da u teretani da naporno vežbate, već postoje i mnoge zdravstvene koristi od "znojavog treninga".

On je prirodni pojačivač raspoloženja, pomaže u oporavku mišića, jača imunitet, pomaže u izbacivanju toksina i još mnogo toga. Ali, šta ako se ne znojite dok vežbate?

Za početak, godine igraju veliku ulogu kada je u pitanju znojenje. Starije osobe imaju tendenciju da se znoje više od dece. S druge strane, vreme takođe može igrati ulogu u tome koliko se znojite tokom vežbanja. Toplije vreme i veća vlažnost mogu dovesti do izlučivanja velike količine znoja tokom treninga. 

Ipak, ako se ne znojite, ovo bi takođe mogao biti znak da se ne trenirate dovoljno snažno. Napori tokom fizičke aktivnosti direktno utiču na brzinu metabolizma, tako da što više radite, više ćete se znojiti.

Drugi razlozi zbog kojih se ne znojite tokom vežbanja

Međutim, ako naporno trenirat i još uvek se ne znojite, velike su šanse da ste dehidrirani. Često je dehidracija uobičajen razlog za malo ili nimalo znojenja, jer hidratacija direktno utiče na znoj. Kada ne pijete dovoljno vode, vaše telo lako dehidrira tokom vežbanja, posebno po toplom vremenu, a to može da utiče na telesne funkcije. Simptomi dehidracije uključuju glavobolje, umor, vrtoglavicu, suva usta, tamnu mokraću, grčeve mišića i još mnogo toga.

Problem koji leti muči mnoge: Preterano znojenje i kako ga smanjiti

Osim dehidracije, zdravstveni i problemi sa kožom takođe mogu uticati na vaše znojenje. Stanja kože mogu dovesti do začepljenih pora, što može sprečiti kožu da se pravilno znoji. S druge strane, medicinska stanja, posebno ona koja oštećuju nerve, mogu izazvati anhidrozu. Anhidroza, takođe poznata kao hipohidroza, je stanje koje se javlja kada znojne žlezde ne rade kako treba, tako da jedva proizvode znoj.

Treba napomenuti i da manje znojenje tokom fizičkih aktivnosti ne znači nužno da postoji problem. Ako ste zabrinuti zbog količine svog znojenja, primenjujte pravilnu hidrataciju, izbegavajte predugo vežbanje na suncu i nosite odgovarajuću odeću za spoljašnje aktivnosti.