filteri close
Objavljeno: 20.06.2022. Image source: Foto: Pixabay/Pexels

banner-sidebar

Dok radite na računaru, potrebno je da s vremena na vreme razmrdate ručne zglobove kako bi ih rasteretili.

Na početku, važno je napomenuti da je najbolji neutralni položaj ručnog zgloba, to je kada su vam zglobovi i šake u ravni. Važno je da često pravite pauze — čak i 30 sekundi je korisno, pa pokušajte da pomerite zglob u suprotnom položaju u kome je bio dok ste kucali. Tokom pauze, stisnute pesnicu, a zatim otpustite i dodirujte svaki prst palcem.

Da biste ciljali i šake i zglobove, krenite iz položaja u koje su spojene šake i laktovi, pa polako razdvojite laktove dok držite spojene šake molitvenom položaju i spuštajte ih prema struku.

Za izgradnju snage ručnog zgloba, jedna od najboljih vežbi koje možete isprobati je stiskanje teniske ili antistres loptice u trajanju od 10 sekundi. Za istezanje pokretljivosti ručnog zgloba, pustite ruke da padnu sa strane, a zatim iz ovog položaja tapkajte vrhovima prstiju po ramenima.

Zašto su vežbe za zglob zapravo važne?

Vežbe za zglob su izuzetno važne, jer pomažu u izgradnji snage šake i zgloba. Bez obzira da li radite od kuće ili u kancelariji, stalno kucanje ili pomeranje može da dovede vaš zglob u nezgodan položaj i da dovede do mišićno-skeletnih problema, kao što je sindrom karpalnog tunela. Karpalni tunel se dešava kada ponavljajući pokreti preopterećuju srednji nerv, što dovodi do peckanja, utrnulosti ili slabosti.

Kako prepoznati sindrom karpalnog tunela i zašto je važno što pre početi s lečenjem

Slično kao kod sindroma karpalnog tunela, stalno naprezanje i savijanje zgloba takođe mogu dovesti do upale tetiva, takođe poznatog kao tendonitis. Iako se to može desiti bilo gde u telu, tendonitis zgloba je uobičajen kod onih koji često kucaju, pišu ili se bave sportom. Uobičajeni simptomi ovog zdravstvenog problema su: bol u zglobu, otok i osetljivost oko zgloba.

Istezanje zgloba pomaže u borbi protiv toga jer sprečava povrede i održava vaš zglob fleksibilnim. Međutim, svako ko ima jak bol, peckanje ili oštećenje zglobova treba da se prvo konsultuje sa svojim lekarom pre nego što pokuša sa ovim vežbama.