Bolesti po sistemima organa
Koža
Nervni sistem
Digestivni sistem
Kosti, zglobovi i mišići
Čula
Endokrini sistem
Kardiovaskularni sistem
Imunosistem
Respiratorni sistem
Urinarni sistem
Reproduktivni sistem
Reprodukcija
Top 12 tema
- Dve menstruacije u jednom mesecu – ovo su mogući uzroci
- Evo kako da prepoznajte znakove skrivene DEPRESIJE
- TROMBOCITOPENIJA: Evo šta smanjen broj TROMBOCITA govori o vašem zdravlju
- Sušenje veša u stanu šteti zdravlju?
- Zagađenje vazduha može narušiti kvalitet sna
- 6 glavnih uzroka svetle boje stolice
- Zagađenje ubija, čak i kada je na preporučenom nivou?
- Meteoropatija - kako se nositi sa promenom vremena?
- Dojenje i antibiotici: Sve što treba da znate!
- 7 koraka ka transformaciji tela
- Vitamin D je važan ne samo za kosti, već i za mišiće, posebno kod starijih
- Volite čokoladu? Naravno - to je nasledno!
Faktori koji utiču na nastajanje i održavanje treme
Strah od javnog nastupa se po svom intenzitetu svrstava u isti rang sa strahom od smrti!
Trema se često objašnjava kao strah od sramoćenja neuspeha. Najčešće je povezana sa situacijama u kojima se procenjuju naše znanje, kompetentnost, intelektualne sposobnosti, veštine prezentovanja i slično. Uz sve negativne stavove u vezi sa javnim nastupom zanemaruje se činjenica da je javno nastupanje veština koja se kao i svaka druga može naučiti i unaprediti. Međutim, mi celog života možemo raditi na sebi, te tako i na ovom problemu. Dobrom pripremom, čestim nastupanjem, sticanjem iskustva, tremu možemo svesti na umeren nivo. Različiti faktori utiču na nastajanje treme. Kao i na formiranje ličnosti, faktori koji utiču na nastajanje i održavanje treme su genetika, socijalizacija, traumatski događaji, a kada odrastemo uključuje se i četvrti faktor razvoja ličnosti - a to je samoaktivnost individue.
Genetika: osetljiviji simpatički nervni sistem i temperament koji odlikuje veća osetljivost i nesigurnost
· socijalizacija: vaspitanje, nisko samopouzdanje koje je najčešće rezultat
neadekvatnog stepena brige i kontrole od strane roditelja, učenje po modelu putem kojeg se usvaja roditeljsko ponašanje koje odlikuje nesigurnost i strahovi od grešaka
· traumatski događaji: podsmeh, ponižavanje, neprimerena kritika, pridavanje previše značaja takmičenju i negovanju ideje da vredimo jedino ukoliko smo uspešni
· samoaktivnost individue: uvek možemo raditi na promeni onih načina funkcionisanja koji nas dovode do rezultata kojim nismo zadovoljni