Fizička aktivnost tokom časova popravlja ocene
Svi znamo staru latinsku "u zdravom telu zdrav duh", ali evo varijacije na temu
Kada se u školske časove uključi fizička aktivnost, kao što su čučnjevi ili trčanje u mestu, đaci imaju bolje rezultate na testovima, navodi jedna nova studija.
Iako mnogi naši čitaoci trenutno prevrću očima na ideju da naučnici ispituju povezanost fizičkog zdravlja i intelektualnih sposobnosti, ova nova studija je nastala pošto su mnoge škole u Velikoj Britaniji smanjile časove fizičkog vaspitanja.
Učitelji i nastavnici često govore da je „vreme glavna prepreka fizičkog vaspitanja“.
„Učitelji bi voleli da đacima daju dodatno vreme između časova za fizičku aktivnost, ali ciljevi plana i programa često znače da je vreme za aktivnosti smanjeno“, rekla je za Rojters jedna od autra studije, Ema Noris iz Centra za menjanje ponašanja na Univerzitetskom koledžu u Londonu.
Jedan od načina da se zaobiđe ovaj problem jeste da se doda fizička aktivnost redovnim časovima. Aktivni časovi omogućavaju učiteljima da imaju isto vreme za učenje, ali omogućavaju i deci prostora za fizičku aktivnost.
Idemo još jedan krug: vreme provedeno na društvenim mrežama NE UTIČE na mentalno zdravlje
Ipak, Norisova kaže da je najbolje imati kombinaciju aktivnosti, uključujući i ovakve aktivne časove, odmore, časove fizičkog i mogućnosti za bavljenje sportom pre i posle škole.
Naučnici su u ovoj studiji analizirali podatke i druge studije na ovu temu, najviše iz SAD, skoro polovinu, ali i iz Australije, Ujedinjenog Kraljevstva, Holandije, Kine, Hrvatske, Irske, Izraela, Portugala i Švedske.
Oni su zaključili da su aktivni časovi povezani sa boljim ocenama na testovima, ali da nisu doveli do višeg nivoa ukupne forme ili unapređenja u indeksu telesne mase. Istraživači su pretpostavili da su studendti „nadoknadili“ aktivnost na časovima tako što su bili manje aktivni tokom ostatka dana.
Stvar je ozbiljna: dečak u Engleskoj OSLEPEO jedući samo "džank" hranu!
Ipak, aktivni časovi mogu biti korisni i za problem što deca ne vežbaju dovoljno tokom škole, ali i unapređuju opšti prosek ocena, čak do te mere da se u mozgovima vidi promena zbog povišene fizičke aktivnosti.
Oni su zaključili i da bi aktivni časovi bili dobri za škole koje imaju redovne časove fizičkog vaspitanja, jer što više aktivnosti, to je bolje za decu. Nekoliko različitih studija pokazalo je da je su male vežbe tokom dana jednake jednoj velikoj dnevno. To znači da bi se problem nedostatka vremena za časove fizičkog mogao rešiti tako što bi deca bila aktivna više puta dnevno u manjim dozama.
Izvor: Rojters