filteri close
Objavljeno: 15.09.2021. Image source: Foto: Pixabay/renateko

banner-sidebar

Ako imate poteškoća pri odlasku u toalet, postoji niz saveta kako da podstaknete rad uspavanih creva.

Prvo, ako primetite promenu u svom uobičajenom obrascu pražnjenja creva, ne treba odmah da brinete. Kada napravite nekoliko jednostavnih promena, verovatno ćete se vratiti normalnim navikama.

Ako vam je potrebno olakšanje od opstipacije, isprobajte neki od sledećih predloga kako biste podstakli creva da se vrate u normalu. 

Limunada – popijte svežu limunada pre odlaska u krevet i ujutru kada se probudite. Ako su vam zubi osetljivi, koristite slamčicu. 

Maslinovo ulje - konzumiranje kašičice maslinovog ulja ujutru natašte može podstaći protok stolice kroz creva. Ulje deluje kao lubrikant u digestivnom sistemu što znači da čvrste supstance lakše klize. Takođe, omekšava stolicu, olakšavajući prolaz. 

Opstipacija (zatvor)-bolest modernog doba

Sok od suvih šljiva/ suve šljive – tradicionalan su lekova za zatvor. Sadrže visok nivo sorbitola, koji deluje kao laksativ. 

Kajsije - odstranite koštice i iseckajte ih na pola. Stavite u šerpu sa 2-3 kašike smeđeg šećera, dodajte dve kašike vode i okrenite na nisku do srednju temperaturu. Dinstajte dok ne počnu da omekšavaju, pa sklonite sa vatre i ostavite sa poklopcem da se ohladi. Ukusne su za doručak i fantastično idu uz jogurt i granolu. 

Unos dosta tečnosti - Postoji milion i jedan razlog zašto je odlično piti vodu. Ako pijete oko  2,5 litara (12 čaša) dnevno, to će osigurati osvežavanje sistema i razbijanje hrane u crevima. Šolja tople vode odlična je za smirivanje želuca i podsticanje peristaltičkog procesa. 

Ako imate HEMOROIDE, evo šta treba da jedete, a koju hranu da izbegavate

Topli napici- čaj i kafa,takođe, imaju diuretički efekat. Diuretici povećavaju proizvodnju urina, što znači da moramo više puta otići u toalet. Imajte to na umu kada pijete kafu da biste podstakli pokret u crevima. Čaj i kafa deluju na sličan način kao i topla voda jer toplota pomaže u razlaganju čvrstih materija. 

Izbegavajte hranu sa visokim sadržajem masti - telo teško prerađuje masti. To dovodi do toga da žučna kesica, koja proizvodi žuč (materijal koji pomaže razgradnji masti), bude rastegnuta do krajnjih granica. U tu svrhu, dobro bi bilo smanjiti unos hamburgera i čipsa. 

Pozicioniranje na šolji - Ako ste osetili hitnu potrebu da se rasteretite, ali kada ste stigli u toalet otkrivate da ne možete da se ispraznite, možda će vam biti korisno podešavanje položaja tela. Imperativ je da ostanete strpljivi, nemojte se prisiljavati jer to može izazvati šuljeve. Kolena neka budu viša od kukova, a leđa neka budu ravna. Možda će vam biti zgodno držati toaletnu stolicu u toaletu. Kada dođe vreme, napnite stomak da biste podstakli kretanje, a ne rectum.

HIDRATACIJA – 7 razloga da pijete dovoljno vode

Po pravilu, konzumiranje hrane bogate vlaknima može sprečiti zatvor. Imajte na umu da ako je konstipacija posledica kolitisa ili Kronove bolesti, povećanje unosa vlakana moglo bi imati štetan efekat - ako ste u nedoumici, razgovarajte sa svojim lekarom pre nego što unesete bilo kakve promene u svoju ishranu.

Postoje dve različite vrste vlakana; rastvorljiva i nerastvorljiva. Rastvorljiva vlakna se rastvaraju u crevima i formiraju supstancu sličnu gelu koja pomaže hrani da se kreće po digestivnom traktu. Nerastvorljiva vlakna se ne mogu rastvoriti i kreću se kroz creva bez apsorpcije, a povećavaju količinu pražnjenja creva i pomažu u smanjenju zatvora.

Savet: Šta je preporučljivo da jedete kada imate Kronovu bolest!

Na kraju, ako problem sa zatvorom traje duži vremenski period uprkos promenama u ishrani, trebalo bi da posetite svog lekara kako biste saznali da li postoji nešto što vam mogu predložiti a što bi moglo da pomogne u vašoj situaciji.