filteri close
Objavljeno: 07.07.2020. Image source: Pixabay/Michel Bertolotti

Naučno dokazano da zaljubljenost isključuje neke funkcije mozga

Delovi mozga odgovorni za rasuđivanje, strah i negativne emocije prestaju da rade u blizini osobe u koju smo zaljubljeni, zbog čega se često upuštamo u romanse sa osobama koje nisu baš idealne.

Do ovog privremenog ludila dolazi zbog iskonske želje za reprodukcijom, smatraju stručnjaci.

Naučnici su počeli da otkrivaju misteriju koju niko do sada nije uspeo potpuno da definiše – ljubav!

Evo kako veza/brak sa pesimistom utiče na vaše zdravlje

Nove tehnologije omogućile su im da proniknu u suštinu procesa koji se dešavaju u mozgu kada se zaljubimo.

Skeniranjem je utvrđeno koje se regije mozga aktiviraju i, još važnije, koje se gase tokom udvaranja.

Frontalni korteks, veoma važan za rasuđivanje, potpuno se isključuje kada se nalazimo u blizini osobe koja nam se dopada zbog čega prestajemo da sumnjamo i kritički razmišljamo, pokazalo je snimanje magnetnom rezonancom.

Muškarci veruju da lažu bolje od žena. A da li je zaista tako?

Semir Zeki, profesor na Londonskom univerzitetskom koledžu, smatra da se mozak ovako ponaša zbog više biološke svrhe – mogućnosti reprodukcije.

Pored odlučivanja, primećeno je da su oslabljeni i delovi mozga kojima se kontrolišu strah i negativne emocije. Zbog toga lakše dolazi do fizičkog kontakta dve osobe, ali i zanemarivanja svih saveta prijatelja da "nije on(a) za tebe".

Uprkos tome, u poslovnom okruženju zaljubljene osobe mogu sasvim normalno da rasuđuju i donose odluke. Stanje se menja jedino kada se u blizini pojavi predmet požude.

Izgubićete poštovanje najbližih ako uporno izgovarate ove rečenice

Rezultati istraživanja su, takođe, pokazali da se nivo dopamina, hemijske supstance koja se nalazi u mozgu, povećava kada smo zaljubljeni. Ta supstanca ima presudan uticaj na osećanja zadovoljstva i bola, a povezana je sa željom, privlačnošću i euforijom.

Sličan efekat kao ljubav na nivo dopamina ima i uzimanje određenih narkotika poput kokaina.