filteri close
Objavljeno: 18.09.2021. Image source: pixabay/vhsrt-just

banner-sidebar

Izaberimo pametno muziku i trening će biti lakši

Muzika brzog tempa koja odgovara 170 otkucaja srca u minutu smanjuje osećaj napora i povećava kardiovaskularne efekte bolje od muzike sporijeg tempa, zaključak je istraživanja objavljenog u časopisu "Frontiers in Psychology".

Muzika može da popravi i osnaži raspoloženje pre vežbanja, ublaži osećaj umora i bola tokom vežbanja i podstakne izlive snage i izdržljivost, utvrdili su naučnici.

Ovo je način da se zdrave navike steknu i održe

"Otkrili smo da slušanje muzike bržeg tempa uz vežbanje rezultira najvećim brojem otkucaja i najnižim osećajem iscrpljenosti u poređenju s vežbanjem bez muzike", kaže autor studije Luka Ardigo, profesor sa Univerziteta Verona.

"To znači da se vežbanje činilo manje napornim, ali bilo je korisnije u smislu jačanja fizičke spreme", dodaje Ardigo.

Istraživanjem je utvrđeno da su efekti veći kod vežbi kojima se povećava izdržljivost, poput oštrog hoda, trčanja, vožnje bicikla i plivanja, nego kod vežbi visokog intenziteta poput dizanja tegova i drugih isprekidanih vežbi visokog intenziteta.

10 koraka ka vrhunskoj formi: VODIČ i mentalna priprema za kvalitetniji život

Ti rezultati potvrđuju studije iz 2011. kada se pokazalo da sklonost vrlo brzom muzičkom tempu povećava intenzitet vežbi – u tom slučaju vožnje bicikla.

"Na neki način muzika se može smatrati legalnim lekom za stimulaciju", rekao je naučnik.

11 načina da podstaknete svoje dete da bude fizički aktivnije

Preporučuje se da napravite listu najdražih pesama na osnovu njihovog tempa. Na internetu postoje brojne aplikacije koje omogućavaju da se odmah utvrdi tempo svake pojedine kompozicije.

Tako je tempo Eminemove pesme "Lose Yourself" 171 otkucaj u minuti (BPM), Džej Zijev "Empire State of Mind" 173, a Bjonsina pesma "Naughty Girl" ima 199. "Untouchable" od Tejlor Svift ima tempo 200, a Mobijev "Thousand" koji počinje sa 137 penje se do rekordnih 1015 BPM-a prema Ginisovoj knjizi rekorda.

Naravno, pošto je istraživanje rađeno u inostranstvu, navedeni su tamošnji hitovi, ali to ne znači da ih mi moramo slušati ako ne volimo takvu muziku. Prosto, od muzike koju volite birajte numere u odgovarajućem tempu i bacite se na mnogo lakši trening.