filteri close
Objavljeno: 21.01.2021. Image source: Pixabay/StartupStockPhotos

Znamo dosta o dobrobitima vežbanja, ali ovo se dešava kada ne treniramo

Pojedine ljude priroda je obdarila metabolizmom zbog kog mogu da jedu sve što požele, a da to ne ostavi nikakvog traga na njihovu liniju.

Zbog toga ne čudi da je tim srećnicima primamljivo da se odreknu vežbanja u korist gledanja televizije.

Mnogi su uvereni ako nemaju problem sa kilogramima da ne treba da vežbaju. Međutim, treba napomenuti da vežbanje čini mnogo više za naše telo od sagorevanja kalorija i gubitka suvišnih kilograma.

Ovako ćete znati da ste odradili kvalitetan trening

Što se zapravo događa kad ne vežbate dovoljno?

Žudite za nezdravom hranom

Mnogi ljudi koji vežbaju i zdravo se hrane. Iako se čini da je to posledica svesnog izbora da budu zdraviji, ispostavlja se da aktivniji ljudi zapravo žude za zdravom hranom koja im daje energiju.

Kad neko ne vežba, ne treba mnogo truda da ulaže u ishranu. Tijelo prestaje da žudi za hranjivim namirnicama jer mu nije potrebna dodatna energija. Umesto toga,nezdrava hrana, poput čipsa i keksa, postaje primamljiva.

Koliko zaista vremena treba da prođe između obroka i treninga?

Ne spavate dobro

Prema Centru za kontrolu i prevenciju bolesti (CDC), svaki treći Amerikanac ne spava dobro, slična je situacija i sa drugim zemljama.

Ako imate problema sa spavanjem i neprestano se okrećete s jedne na drugu stranu, možda ne vežbate redovno ili dovoljno.

Dokazano je da redovno vežbanje povećava ukupno vreme spavanja i pomaže ljudima da tokom dana budu odmorni. Redovno vežbanje korismo je čak i onima koji pate od nesanice.

Koliko ko treba da vežba da bi bio zdrav? Imamo detaljan vodič, od najmlađih do najstarijih

Lako se umarate

Ako ne vežbate dovoljno, verovatno će vas umarati penjanje uz stepenice ili nošenje teških kesa. Redovno vežbanje rezultira poboljšanim zdravljem kardiovaskularnog sistema, srca i krvnih sudova, ali i pluća. To znači da će vaše telo imati veću efikasnost za unos i apsorpciju kiseonika, čak i kada je umorno.

Vaš metabolizam usporava

Metabolizam prirodno usporava kako starimo. Jedan od izvrsnih načina da ublažite tu promenu je vežbanje.

Istraživanje je pokazalo da vežbanje pomaže u povećanju brzine metabolizma u mirovanju (RMR) osobe, što je brzina kojom vaš metabolizam funkcioniše kada ne vežbate ili niste na neki drugi način aktivni. Iako na RMR utiču i drugi faktori, uključujući telesnu težinu i mišićnu masu osobe, porast RMR-a od redovnog vežbanja je dragoceno.

Dovoljno je 10 minuta dnevno! Ne dozvolite da vas bilo šta spreči

Skloniji ste povredama

Što više koristite svoje telo, to je naviknutije na kretanje i sporije se umara. Jedna od posledica nedovoljne fizičke spremnosti je veća sklonost povredama. Možda se čak i ne povredite, ali počinjete da osećate bol u leđima ili ukočenost kad se probudite? Sve je to znak da biste se trebali više da se krećete.