filteri close
Objavljeno: 13.01.2022. Image source: Foto: Pexel/Karolina Grabowska

banner-sidebar

Suočavanje sa hroničnim bolom u leđima može biti posebno teško ako ne znate uzrok.

Bol u leđima se smatra hroničnim ako traje tri meseca ili duže. Može povremeno vraćati uz periode privremenog olakšanja.

Hronični bol u leđima je obično povezan sa godinama starosti, ali može biti i rezultat prethodne povrede. 

Najčešći uzroci su:

Osteoartritis — postepeno stanjivanje hrskavice
Spinalna stenoza — suženje kičmenog kanala koje može dovesti do bola
Problemi sa diskom, kao što je hernija ili ispupčen disk
• Miofascijalni sindrom - neobjašnjivi bol i osetljivost mišića

U nekim slučajevima, teško je odrediti uzrok hroničnog bola u leđima. Ako je vaš lekar iscrpeo sve dijagnostičke mogućnosti, vreme je da potražite drugo mišljenje od drugog specijaliste. 

Ako izvor bola nije poznat ili se ne može lečiti, vaša najbolja opcija bi mogla biti da radite sa svojim lekarom na ublažavanju bola nehirurškim tretmanima.

1. Fizikalna terapija

Vežbanje je osnova lečenja hroničnog bola u leđima. To je jedan od prvih tretmana koji treba da isprobate pod vođstvom svog lekara i fizioterapeuta. Međutim, isti set vežbi ne funkcioniše podjednako kod svih ljudi. Vežbe moraju biti prilagođene vašim specifičnim simptomima i stanju. 

Bol u donjem delu leđa: Uzroci i lečenje ukočenosti

Fizikalna terapija za hronični bol u leđima može uključivati:

• Korektivne vežbe za popravljanje posture tela
• Ispitivanje granica tolerancije na bol
• Vežbe istezanja i fleksibilnosti
• Aerobne vežbe
• Jačanje jezgra

2. Meditacija

Hronični bol u leđima opterećuje i fizički i emocionalno. Da biste upravljali frustracijom, razdražljivošću, depresijom i drugim psihološkim aspektima suočavanja sa hroničnim bolom, možete isprobati meditaciju, jogu, tai chi i druge kognitivne strategije opuštanja kako biste sprečili da se vaš um fokusira na bol

3. Ishrana

Konsultujte se sa svojim lekarom da vidite da li vaša ishrana može da doprinese vašem hroničnom bolu u leđima i kako biste to mogli da promenite. Održavanje zdrave težine takođe može pomoći u smanjenju bolova u leđima smanjenjem pritiska na kičmu.

4. Promene životnog stila

Kada imate hronični bol, važno je da prihvatite svoja ograničenja i prilagodite se. Slušajte svoje telo i naučite da se krećete. Napravite pauzu kada kosite travnjak ili napravite nekoliko pauza kada nosite namirnice iz prodavnice. Obratite pažnju na aktivnosti koje pogoršavaju vaš bol i izbegavajte ih koliko je moguće. Ne samo da bi ovo moglo da vam pomogne da se vaša leđa osećaju bolje, već bi takođe moglo sprečiti napredovanje osnovnog stanja. 

Šta treba da znate o išijasu u trudnoći

5. Tretmani zasnovani na injekcijama

Blokade, epiduralne injekcije steroida, ablacije nerava i druge vrste procedura zasnovanih na injekcijama dostupni su za hronične bolove u leđima. Koriste se kada je poznat izvor bola i ponekad mogu pomoći da se isključe određeni uzroci ako tretman ne funkcioniše. Injekcije mogu zaustaviti ili umanjiti bol tokom određenog vremenskog perioda, ali nisu namenjene kao dugoročna rešenja.

6. Alternativni tretmani

Akupunktura, masaža, laserska terapija, električna stimulacija nerava i drugi nehirurški tretmani kičme mogu da utiču na hronične bolove u leđima. Razgovarajte sa svojim ortopedom o alternativnim tretmanima koji bi vam mogli koristiti.

7. Lekovi

Analgetici, antiinflamatorni lekovi, miorelaksansi i drugi lekovi mogu se koristiti za kontrolu hroničnog bola u leđima. Međutim, većina dovodi od neželjenih nuspojavama i nije namenjena za dužu upotrebu.