filteri close
Objavljeno: 17.11.2022. Image source: Pixabay

banner-sidebar

Nutricionistkinja otkrila baš sve i razbila popularne mitove

Često nutricionisti kažu da su jaja idealna namirnica za doručak jer sadrže proteine i duže nas drže sitima. I inače važe za veoma zdravu namirnicu, ali se povremeno može čuti i da treba da budemo oprezni jer podižu holesterola.

Nutricionistkinja Melisa Mejer otkriva sve o jajima i koliko nedeljno smemo da ih pojedemo!

Jaja i holesterol

Jaja sadrže holesterol, zbog čega se godinama priča o tome da podižu nivo holesterola u krvi. Takozvani loš holesterol može da dovede do začepljenja krvnih sudova i potencijalno, infarkta, pa je logično da se ljudi plaše kada čuju takvu izjavu.

Avokado i jaja? Ljudi prosto lude za ovom kombinacijom - šta kažu stručnjaci

Međutim, dobra vest je da su naučna istraživanja potvrdila da holesterol u hrani zapravo ne utiče baš mnogo na nivo holesterola u krvi. Umesto toga, zasićene masti koje su loša vrsta masti, imaju mnovo veći efekat na nivo holesterola.

Drugim rečima, jaja vam neće povećati holesterol, ali pazite na unos masti.

Da li su jaja zdrava?

Nutricionistkinja Melisa Mejer kratko i jasno odgovara – da!

Kada je reč o makronutrijentima, jaja su puna proteina koji je važan za mišiće i kontrolu gladi. Takođe, jaja se klasifikuju kao "potpun" protein, što znači da sadrže i esencijalne aminokiseline koje trebaju telu da bi normalno funkcionisalo. Jaja sadrže i zdrave masti poput omega-3 masnih kiselina, koje su važne za zdravlje srca i imaju antiinflamatorno dejstvo.

Oduševiće vas recept za kajganu, samo 1 sastojak menja sve!

Kada je reč o mikro nutrijentima, jaja su jedna od retkih namirnica koje sadrže vitamiin D, a pored toga u sebi imaju i vitamine E i A, kao i gvožđe.

Dobra vest je i da su niskokalorična – dva jaja sadrže oko 150 kalorija.

Koliko jaja smete da pojedete

Nutricionistkinja Mejer kaže da ne postoji tačan limit kada je reč o broju jaja koje smete da pojedete, ali to svakako ne znači da treba da ih jedete po nekoliko dnevno jer onda nećete imati mesta u telu za druge nutrijente.

"Jaja su savršeno zdrava komponenta balansirane ishrane. Postoji veza između kardiovaskularnih bolesti kod ljudi koji imaju dijabetes tipa 2 ili povišen loš holesterol, pa tom kontekstu, konzumaciju jaja bi trebalo ograničiti na sedam nedeljno. To znači jedno dnevno ili po dva svakog drugog, trećeg dana", poručuje Mejer.