filteri close
Objavljeno: 27.07.2020. Image source: foto: Pixabay/Danny144
300x600

Uspostavljanje ravnoteže između posla i privatnog života sve je veći izazov. 

Živimo u trenutku kada smo okruženi raznim online alatima koji nam omogućavaju trenutnu komunikaciju i mogućnost rada sa bilo kojeg mesta. Pošto su zaposleni udaljeni samo e-poštom ili porukom, firme su sada sveprisutne u životu zaposlenih. I sada, tokom pandemije Covid-19, menadžeri i saradnici koji su nekada bili u kancelariji niz hodnik, sada su u vašoj dnevnoj sobi, kuhinji ili spavaćoj sobi (gde god možete da priključite vaš laptop).

Ovo je otvorilo vrata u naš lični život koji je teško zatvoriti. Negativni efekti ovog „uvek dostupnog“ načina života postajali su očigledni i pre pandemije, a istraživanje je pokazalo da su ogorčenje supružnika i sukobi unutar porodice povećavali zato što sve češće zaposleni proveravaju pametne uređaje tokom perioda namenjenog za druženje sa porodicom.

Sada kada je stalna povezanost naša nova norma, još je važnije da naučimo da postavljamo jasne granice za sebe kako bismo održali svoju produktivnost i dobrobit naših porodica.

Pa, šta da radimo? Iako svi doživljavamo sve veći stres na poslu i porodici u ovom novom vremenu, naše nedavno istraživanje je otkrilo da postoje koraci koje zaposleni mogu preduzeti kako bi zaštitili svoje blagostanje.

1. Izgradite svoju samokontrolu

Zaposleni s jakom sposobnošću samokontrole mogu ublažiti stres zbog stalne dostupnosti poslu. Samokontrola predstavlja našu sposobnost da se odupremo iskušenju. Svako ko je očekivao ažuriranje npr. Slack-a dok jede s porodicom zna da je „potreba“ da proveri taj update zaista stvarno iskušenje.

Dobra vest je da je samokontrola mišić koji postaje sve jači što ga više koristite. Drugim rečima, niko nije proklet da živi život bez snage volje - to se može poboljšati. 

Da biste poboljšali svoju snagu volje, preporučujemo da započnete sa osnovama uspostavljanja rutine

• Namesti svoj krevet. 
• Umesto da se naslanjate na svoju stolicu - sedite uspravno. 
• Vratite se na kolosek zdrave ishrane. 

Sve ove male vežbe jačaju vašu ukupnu snagu volje i na kraju će vam pomoći u odvajanju vašeg radnog vremena od privatnog života.

2. Postavite granice - i pridržavajte ih se

Naravno, doći će vreme kada vam samokontrola posustane. 

Trenutno istraživanje sugeriše da se naša sposobnost da se stalno regulišemo smanjuje se tokom dana i ostavlja nas u našoj najslabijoj tački uveče. Iskušenja poput one dodatne kriške sira ili odgovaranja na samo još nekoliko poruka ili e-mejlova su noću gotovo neodoljiva samo zato što više nemamo snagu volje potrebnu da se odupremo. 

Ovo je jednostavan način za savladavanje stresa na poslu

U našem novom normalnom stanju, posebno za roditelje koji pokušavaju da rade nakon što njihova deca odu u krevet, ovo je savršena oluja slabosti koja večernje radne seanse čini tako neproduktivnim.

Naše preporuke za borbu protiv ovog nedostatka snage volje su dvostruke:

Prvo, ne dajte volji volji da posustane. Isključite telefon ili barem isključite sva obaveštenja kako ne biste čuli ili videli upozorenje o „dolaznoj“ poruci. 

Zapamtite, ako nemate čizkejk u svom frižideru, ne možete ga jesti - slično tome, ako ne vidite poruke, ne možete ih proveriti. Imajte na umu da to može značiti da trebate da razgovarate sa šefom da biste postavili realna očekivanja o tome koliko ćete brzo moći da odgovorate nakon određenih sati.

Drugo, dok se pandemija nastavlja, neki ljudi se mogu osećati kao da se bore sa nedostatkom snage volje i nedostatkom motivacije. Ovo je začarani krug jer volja zahteva motivaciju. 

Niko vas neće kriviti za to što niste uspeli da budete motivisani tokom ove pandemije. Međutim, ovo je trenutak da razmislite o tome zašto je vaš posao važan za vas, vaše klijente i širu zajednicu. Pokušajte da ne zaboravite da svi doprinosimo nečemu većem od nas samih.

3. Komunicirajte direktno i sa namerom

U vremenu društvenog distanciranja, više nego ikad, neophodno je da pokušamo da komuniciramo sa namerom. Pošaljite poruke koje je potrebno poslati i pokušajte da ograničite one koje su nepotrebne.

Lideri imaju posebnu odgovornost da daju primer i namerno deluju. Slanje e-mailova i poruka u svako doba dana i noći postavljaće očekivanje da i zaposleni treba da urade isto. Umesto da veče provode sa porodicom, zaposleni će imati jedno oko na svom telefonu čekajući neizbežnu sledeću poruku. 

Efikasniji pristup je aktivno birati šta treba tražiti od svojih zaposlenih i raditi sa njima da biste odredili realnu vremensku liniju za taj zadatak. Ovo pomaže u uspostavljanju standarda „kako“ će se raditi, a ne samo „šta“ će se raditi. 

Kako stres i emocije utiču na migrenu

Postavljanje takvih očekivanja priznaje stres koji zaposleni doživljavaju i verovatno će rezultirati smanjenim stresom i većim kvalitetom obavljanjog posla.

Kao što razmišljamo o odgovoru pandemije Covid-19 do danas, stvorio se neviđeni nivo digitalne povezanosti i za zaposlene i za šefove. Dok se socijalna distancija nastavlja i prilagođavamo se tim novim zahtevima rada, od presudnog je značaja da zaposleni zadrže (ili povrate) određen nivo kontrole nad svojim radom.

Ako zaposleni rade na poboljšanju svoje volje i postavljanju odgovarajućih radnih i životnih granica i ako lideri efikasno komuniciraju na standardima i očekivanjima, rad od kuće tokom ove pandemije može biti univerzalni pozitivan rezultat za sve koji imaju dovoljno sreće da mogu to da urade.