filteri close
Objavljeno: 06.06.2020. Image source: Peggy_Marco/Pixabay
300x600

Raspoloženje i te kako utiče na ljude u okolini

Stres može biti podjednako zarazan kao i prehlada ili grip. Ako smo u blizini nekoga ko je depresivan ili pod stresom, mi to osećamo i takođe postajemo nervozni.

Ukoliko na poslu sedimo pored kolege koji je pod stresom zbog najmanje sitnice ili koji se često žali u toku dana, postajemo više od osobe koja to samo sluša. U tom slučaju dobijamo "stres iz druge ruke".

Profesorka psihologije Elejn Hetfild kaže da se pasivni ili "korišćeni" stres može proširiti na ostale kolege na radnom mestu.

Žene, umereno pijenje kafe smanjuje rizik od depresije

"Mi takođe možemo da budemo zahvaćeni tuđim poteškoćama, depresijom ili stresom. Bez obzira na to šta drugi ljudi osećali i mi ćemo to osećati na isti način", kaže Hetfild.

Njeno istraživanje je pokazalo da, ukoliko smo u neposrednoj blizini takvih osoba, njihove emocije upijamo poput sunđera. Tako nešto se zove "emocionalna zaraza".

U početku slušamo naše kolege pokušavajući da ih utešimo i da se solidarišemo s njima, ali kasnije od osobe koja samo sluša, postajemo osoba koju hvata pravi stres, te upadamo u nevolje više nego što one stvarno jesu naše.

Koliko su zaista opasni napadi panike?

Primera radi, u Britaniji je stres toliki problem na radnim mestima da radnici vrlo često izostaju s posla i uzimaju bolovanje zbog toga.

Doktor Endrju Parker, psihijatar i konsultant u bolnici "Kapio Najtingejl" u Londonu, kaže da zbog sve učestalije pojave stresa među radnom populacijom, njegova klinika otvara čak i posebno odeljenje za stres i post traumatski stresni poremećaj.

"Atmosfera u nekim firmama je stvarno toliko loša zbog otpuštanja radnika i njihovog opterećenja, da to zaista utiče na ljude", istakao je doktor Parker.

POMOĆ ZA SVAKI DAN: 3 jednostavne tehnike za rešavanje 80% dnevnih problema i značajno smanjenje stresa

Parker takođe tvrdi da, osim toga što radite previše, a niste dovoljno plaćeni, uzrok stresa mogu biti i drugi ljudi koji ga prenose na vas.

"Ako su vaše kolege u stanju neprestanog kukanja, savet je da ili izađete iz kancelarije ili kažete nešto pozitivno o celoj situaciji. Često stvari nisu tako loše kao što na prvi pogled izgledaju", rekao je Parker i dodao da i pozitivno raspoloženje takođe može biti jednako zarazno.