filteri close
Objavljeno: 24.11.2020. Image source: pixabay/Shutterbug75

Potkrade se i neka dobra strana, ali...

Postoji razlog zašto je brza hrana nezdrava, ali i zašto je toliko volimo. Jeste li se ikad zapitali kako brza hrana utiče na vaš organizam?

Nutricionista Keri Gans, autor brojnih radova i knjiga o nutricionizmu i zdravoj ishrani, za Yahoo Health objašnjava šta se to tačno dešava u organizmu nakon konzumiranja brze hrane, ali i na koji način ona ostavlja dugoročne posledice na naše zdravlje.

Mozak

Postoji razlog zašto se brza hrana smatra „hranom za utehu“. Crveno meso koje hamburger sadrži puno je aminokiselina, koje podstiču lučenje serotonina – hormona sreće, zbog čega se na trenutak osećate bolje.

Koliko je grožđe dobro za zdravlje? Da li goji? Treba li ga uopšte jesti?

Srce

Crveno meso je puno zasićenih masnoća. Konzumiranje hrane bogate zasićenim masnoćama dugoročno povećava rizik od srčanih oboljenja i infarkta, a može povećati i rizik od obolevanja od raka. Hamburgeri puni soli čine da vaše telo zadržava vodu, zbog čega ne samo da ćete se osećati naduto, nego će i vaše srce teže raditi, čime se povećava krvni pritisak.

5 tajni ruske ishrane zbog kojih tamo gotovo nema gojaznih

Krvotok

Štetu arterijama pravite nakon konzumacije samo jednog obroka brze hrane, rezultati su studije iz 2012. godine objavljeni u listu Canadian Journal of Cardiology. Vremenom zasićene masti u crvenom mesu povećavaju nivo holesterola. Crveno meso ima i dobru stranu – puno je gvožđa, vitamina Be-12 i cinka, čime jačate imunološki sistem.

Ne dozvolite da dijabetes upravlja vašim životom!

Šećer u krvi

Rafinirani ugljeni hidrati u hamburgeru brzo se vare i uzrokuju povećanje nivoa šećera u krvi. Dugoročno, to može povećati rizik od razvijanja dijabetesa tipa 2.

Kosti i mišići

Crveno meso je bogato proteinima, što vam daje instant energiju i pomaže u izgradnji mišića i kostiju.

Istina je, neke namirnice ne samo da vam ne utole glad, nego vas teraju da još jedete!

Telesna težina

Brza hrana je izuzetno kalorična. Vremenom taj višak kalorija može dovesti do debljanja, čime se izlažete riziku da obolite od niza bolesti.