filteri close
Objavljeno: 11.01.2021. Image source: Pixabay/Татьяна Краснова

Naravno da ishrana mnogo doprinosi kvalitetu našeg sna, ove tri vrste namirnica posebno pomažu

Bilo da se radi o stresu, anksioznosti zbog koronavirusa ili drugim faktorima, ljudi jednostavno ne spavaju dobro. Tačno utvrđivanje uzroka može da bude teško, ali ponekad se problem ali i rešenje nalaze upravo u vašem tanjiru.

Bez sumnje postoji veza između pića i hrane koja se konzumira tokom dana, posebno par sati pred odlazak na spavanje.

Iako ne postoji namirnica koja je čarobni lek, postoje određene grupe namirnica koje su korisne za celokupno zdravlje.

Ovo su sve razlozi zbog kojih je zdravije spavati u hladnoj sobi

Hrana bogata melatoninom

Melatonin je prirodni hormon koji se ponekad naziva i hormonom spavanja.

"Melatonin je hormon koji vaš mozak proizvodi kao odgovor na tamu. Pomaže u određivanju vremena cirkadijanskih ritmova i spavanju", rekla je za HuffPost nutricionista Šana Minej Spens.

Iako se melatonin proizvodi u telu, takođe možete da jedete hranu koja ga sadrži, poput badema koje možete da grickate tokom dana.

A tu je i triptofan. Njega sadrže namirnice poput svežeg sira i jogurta koji povećava proizvodnju melatonina i može vam pomoći da se dobro naspavate, rekla je Spens. Ali, ako konzumirate hranu bogatu melatoninom ili ga uzimate kao dodatak ishrani, Spens preporučuje da pričekate najmanje sat vremena ili 30 minuta pre odlaska u krevet, koliko je potrebno da melatonin deluje na telo.

Ljudi bolje reaguju i na negativne i na pozitivne događaje ako se dobro naspavaju

Hrana koja sadrži magnezijum

"Smatra se da je najvažnija uloga magnezijuma u njegovoj sposobnosti da smanji upalu. Uz to, može pomoći u smanjenju nivoa hormona stresa kortizola, za koji se zna da prekida spavanje", rekla je Spens.

On se nalazi u lisnatom povrću, bademima, maslacu od kikirikija, lanu i semenkama suncokreta.

Nauka potvrdila: Izloženost PRIRODNOJ svetlosti je veoma bitna za naše zadravlje

Minimalno obrađena hrana

Hrana koja je minimalno obrađena i prepuna vlakana je kategorija hrane koju biste trebali da konzumirate tokom dana kako bi vaš želudac mogao da bude zadovoljan tokom noći.

Nemojte se uspavljivati alkoholom, to je jako loše po san!

Začinjenu hranu svedite na minimum  

Začinjena hrana može da iritira creva, što za rezultat ima neprijatan osećaj, pa čak i bol dok se hrana kreće kroz  gastrointestinalni trakt.

Međutim, to ne znači da morate u potpunosti da zaboravite na začinjenu hranu, već da jednostavno ona ne bude dominantna u vašem tanjiru. Možete je jesti, ali u manjim količinama u kombinaciji sa drugom vrstom hrane.