filteri close
Objavljeno: 26.11.2020. Image source: Pexels/Shane

Ne samo da je mnogima prijatnije, nego je i zdravije

Spavanje u pretoploj sobi ne samo da dovodi do znojenja i neprijatnog osećaja, već i do propuštanja brojnih pogodnosti koja se mogu dobiti spavanjem u hladnoj sobi. 

Temperatura od 18 stepeni Celzijusa može značiti razliku između lošeg i mirnog sna, napominju stručnjaci. 

Oni kažu da spavanje u hladnijoj sobi pomaže da ostanemo sveži i izgledamo mlađe.

Ljudi bolje reaguju i na negativne i na pozitivne događaje ako se dobro naspavaju

Spavanje u sobi s nižom temperaturom podstiče proizvodnju melatonina koji se naziva i telesnim hormonom spavanja. Takođe je i antioksidans, što znači da služi kao hormon protiv starenja tela, piše Bright Side. 

Spavanje u hladnijoj sobi bi takođe moglo pomoći i u sprečavanju nesanice. Studije ističu da je nekoliko oblika nesanice zapravo povezano s višim telesnim temperaturama. 

Mnogi ljudi s nesanicom imaju poteškoće sa regulacijom telesne temperature, ograničavajući sposobnost gubitka toplote.

Nismo napravljeni za rad po smenama, moramo posebno voditi računa o tome kako spavamo

Više temperature znače da telo oslobađa više hormona stresa zvanog kortizol. Hladnija soba može pomoći u održavanju nivoa kortizola, a to znači manje stresa i bolji kvalitet sna. 

Spavanje u hladnoj sobi može smanjiti šanse za razvoj metaboličkih bolesti poput dijabetesa. Takođe, poboljšava nivo hormona rasta koji pomaže u prevenciji bolesti srca, depresije i gojaznosti. Povišen melatonin takođe smanjuje rizik od Alchajmerove bolesti. 

Kad smo u dubokom snu, naše telo obavlja ključne zadatke poput popravljanja ćelija i konsolidacije memorije, ali nije u stanju da reguliše telesnu temperaturu.

Zvuči logično i razumno: Kvalitetno spavajte ako planirate porodicu

Više temperature mogu nas probuditi iz dubokog sna, pa boravak u hladnoj sobi smanjuje šanse da se to desi. 

Jedna od prednosti spavanja u hladnijoj sobi je i ta što sprečava gljivične infekcije. Žene mogu sprečiti infekcije gljivicama spavajući u sobi u kojoj je niža temperatura. 

Bakterije i gljivice vole da žive u toplom i vlažnom okruženju, pa ih hlađenje prostorije tokom noći može držati na distanci.

Nauka potvrdila: Izloženost PRIRODNOJ svetlosti je veoma bitna za naše zadravlje

Spavanje u hladnoj sobi može poboljšati i metabolizam tela, aktivirajući "smeđe masti" koje sagorijevaju kalorije iz tela. Takođe bi moglo pomoći u uklanjanju neželjenih masnoća iz tela, što može da rezultira gubitkom kilograma. 

I na kraju, spavanje u hladnoj sobi može imati umirujući efekat koji može pomoći u borbi protiv bolova i upala, što bi inače moglo prekinuti vaš san.