filteri close
Objavljeno: 11.06.2022. Image source: Unsplash

banner-sidebar

Brojne su koristi, idealna hrana za mnoge

Sardine su izuzetno zdrave i hranljive i nema potrebe da ih izbegavate, uprkos činjenici da nutricionisti stalno apeluju da konzervirana hrana nije dobra za naše zdravlje. Ovo ne važi za sardinu.

Sardine su prepune važnih hranljivih materija, što ih svrstava na prvo mesto kad je reč o ishrani, kaže dr Džoš Aks. Zbog visokog sadržaja omega-3 masnih kiselina, proteina, vitamina B12 i selena, sardine spadaju u vrlo moćne čuvare zdravlja. Ukoliko se redovno konzumiraju, mogu da doprinesu poboljšanju kompletnog organizma, a ovo su koristi:

Šta izaziva intoleranciju na hranu i kako je prepoznati?

1. Obiluju Omega 3-masnim kiselinama

Sardine su jedan od najboljih prirodnih izvora esencijalnih omega-3 masnih kiselina na svetu. Sadrže i EPA i DHA, dve vrste esencijalnih masnih kiselina koje telo koristi za smanjenje upale, što rezultira poboljšanim zdravljem, boljom funkcijom mozga i manjim rizikom od hroničnih bolesti.

Studije pokazuju da konzumiranje hrane poput sardine koja je bogata omega-3 masnim kiselinama može pomoći u lečenju od poremećaja raspoloženja poput depresije i anksioznosti. Takođe, povoljno deluju na zdravlje srca, a dokazano je da snižavaju nivo holesterola i triglicerida.

Može li keto dijeta pomoći u povećanju plodnosti kod žena i muškaraca?

2. Čuvaju zdravlje kostiju

Zbog velike količine kalcijuma, sardine mogu da vam pomognu da sačuvate zdravlje kostiju.

3. Čuvaju zdravlje tiroidne žlezde

Selen i jod su u sinergiji i osnovni su sastav sardine. Selen je neophodan za dobar rad tiroidne žlezde.

8 najefikasnijih namirnica za pobošanje rada štitne žlezde

4. Obezbeđuju telu dovoljnu količinu vitamina B12

Nedostatak vitamina B12 može izazvati simptome poput oštećenja nerava, oštećenja mentalne funkcije, poteškoće u snabdevanju ćelija kiseonikom i hronični umor. Redovnom konzumacijom sardine, nadomestićete nedostatak ovog vitamina koji je ključan za pravilno funkcionisanje celog organizma.

Mitovi u koje bi trebalo da prestanete da verujete kada je reč o holesterolu

5. Smanjuju apetit

Vrlo hranjiva namirnica koja će vam obezbediti osećaj sitosti i do nekoliko sati.

6. Kontrolišu nivo šećera u krvi

Sardine su prepune zdravih masti i proteina, koji deluju na usporavanje apsorpcije šećera u krvi. Kombinovanje hrane sa visokim udelom proteina i masti, poput sardina, sa ugljenim hidratima može da uspori oslobađanje glukoze (šećera) u krv, pomažući u naglim oscilacijama šećera.

Konzumiranje sardine posebno je važno za ljude koji imaju dijabetes, metabolički sindrom ili druga stanja povezana sa rezistencijom na insulin.

7. Poboljšavaju izgled kože

Masne kiseline iz sardina igraju veliku ulogu u zdravlju kože. One ublažavaju upalne procese na koži i daju joj zdravi sjaj.