filteri close
Objavljeno: 06.11.2019. Image source: aliceabc0/Pixabay
300x600

U svetu naizgled beskrajnih prilika za pronalazak partnera, čini se da dolaženje do pravog ili željenog zahteva mnogo više truda nego što se do sada mislilo. 

U novoj studiji, objavljenoj u časopisu Journal of Experimental Social Psychology, dva istraživača sa odeljenja Kliničkih i društvenih nauka za psihologiju Univerziteta u Ročesteru i izraelskog Interdisciplinarnog centra Herzliia, došli su do neobično zanimljivih zaključaka. 

Njihova proučavanja pokazala su da su ljudi izuzrtno skloni da menjaju svoje stavove i prelaze u mod lažnog predstavljanja ukoliko osete priliku za ostvarivanje seksualnog odnosa.  

Naučnici su svoje hipoteze testirali na 634 učenika heteroseksualne orijentacije - 328 žena i 306 muškaraca - sa prosečnom starošću od 25 godina. 

Tokom četiri studije, psiholozi su izložili jednu grupu seksualnim stimulansima, a kontrolnu grupu neutralnim nadražajima. Učesnici studija potom su stupili u interakciju sa nepoznatim osobama suprotnog pola. 

U prvom testiranju interakcija se ogledala u suprotstavljanju stavova kroz debatu. 

U poređenju sa učesnicima u kontrolnoj grupi (bez prethodnih seksualnih podsticaja), učesnici koji su bili seksualno stimulisani bili su skloniji izražavanju saglasnosti sa suprotnim mišljenjem koje zagovara učesnik suprotnog pola. 

Istraživači tumače ovo ponašanje kao strategiju osobe da na sagovornika ostavi povoljan utisak, povećavajući verovatnoću da se sa njom zbliži. 

Studija 2 ispitala je da li će učesnici zaista promeniti svoje sklonosti da bi se prilagodili tuđim idealima. 

Učesnici su zamoljeni da popune upitnik koji je procenio njihove sklonosti u različitim životnim situacijama. 

Zatim su sublimino bili izloženi nizu seksualnih ili neutralnih slika. 

Istraživači su otkrili da je čak i nesvesni seksualni nadražaj (poput prikazivanja erotske slike unutar inače neutralnog video zapisa) naterao učesnike da se više potrude da se uklope u sklonosti potencijalnog partnera u različitim životnim situacijama. 

Pokazalo se da je želja za impresioniranjem potencijalnog partnera posebno snažna kada su u pitanju sklonosti koje su u središtu uspostavljanja intimne veze. 

Takve promene stava mogu se posmatrati kao suptilno preuveličavanje ili kao bezopasan potez osobe sa ciljem da impresionira ili da bude bliži potencijalnom partneru. 

Ljudi češće razmišljaju o raskidu ako ispunjenje emotivnih potreba traže van veze

Studije 3 i 4 bavile su se pitanjem da li će učesnici lagati o broju prošlih seksualnih partnera. Istraživači su pretpostavili da će ljudi umanjiti stvarni broj partnera kako bi izgledali selektivnije - ili manje promiskuitetno - za potencijalnog partnera. 

Studija je potvrdila početne pretpostavke. 

Istraživači su otkrili da su i muškarci i žene skloni smanjivanju broja prethodnih partnera prilikom razgovora sa atraktivnim sagovornikom. 

Ova vest neće iznenaditi nijednu od vas: Psihopate su privlačne ženama

Pokazalo se, pritom, da je čarobni broj koji su prijavljivali - 7 bivših partnera.