filteri close
Objavljeno: 05.03.2023. Image source: Foto: Pixabay/congerdesign
300x600

Psiholog koji se bavi konzumerizmom smata da postoje jasni razlozi zašto kupujuemo odeću koju ne nosimo.

Prvenstveno je razlog što zanemarujemo mane određenog proizvoda prilikom kupovine. Jednostavno, nešto nam se dopalo, što nije bilo tolikog intenziteta, ali je proizvod npr bio na sniženju.

Kao primer ističe se fenomena kognitivne pristranosti pri čemu ignorišemo informaciju koja nije u skladu s našim željama. Na primer, žena je kupila "Pradine" štikle koje malo škripe i neudobne su. Ali, je uverena da nije pogrešila što ih je kupila iako ih ima već godinu dana i nikada ih nije obula.

Drugi veliki razlog zbog kog kupujemo odeću koju nikada ne nosimo je taj što imamo pogrešnu percepciju o sebi. Zbog te percepcije, odnosno samozavaravanja, uspemo racionalizovati kupovinu artikla koji bi nam se inače činio neprikladan, nepotreban ili bezvezan.

Istraživanje korisnika dejting sajtova-šta ih najviše odbija?