filteri close
Objavljeno: 14.10.2021. Image source: Unsplash/Nyana Stoica

banner-sidebar

Žitarice su temelj piramidalne ishrane.

Žitarice su bogate magnezijumom, kalcijumom, kao i vitaminom E, a predstavljaju i sinonm za većinu vitamina iz grupe B.

Takođe, poseduju nezameljivu dijetsku vrednost, jer sadrže dijetska vlakna. Ova vlakna imaju veliku ulogu u regulisanju creva, s obzirom da su nerastvorljivi deo ugljenih hidrata. Ukoliko imate dilemu kako da odaberete adekvatne žitarice, savet nutricionista je da uvek prvo potražite one koje imaju po 4g vlakana po porciji. Takođe, bilo bi idealno ako su u pitanju prirodna vlakna, a ista možete naći u mekinjama i sitnoj pšenici. Izbegavate žitarice sa dodatim vlaknima, i dobro zapamtite da su ona veštačka. Ukoliko je vaš akcenat na zdravoj ishrani, a ne samo na regulisanju probavnog sistema, jedini način da uživate u slatkim žitaricama, bez preterivanja je da kupite obične žitarice (na merenje u zdravoj hrani) i da ih pomešate sa fabrički napravljenim pakovanjem. Tako ćete uspostaviti ravnotežu šećera.

Mnoge žitarice sa manje kalorija mogu imati i manjak vlakana, koje će vas ostaviti glad