filteri close
Objavljeno: 22.01.2023. Image source: Foto: Pixabay/tookapic

banner-sidebar

Pomažu u smanjenju simptoma anksioznosti, pokazuju naučne studije.

Anksioznost utiče na normalno funkcionisanje svakodnevnom životu, izazivajući simptome kao što su grickanje noktiju, preterana zabrinutost, bol u grudima i problemi sa spavanjem.

Uprkos dostupnosti terapija i lekova za anksioznost, samo oko jedne trećine pacijenata koji imaju ovaj poremećaj zapravo traži lečenje. Za one koji žele da obuzdaju svoju anksioznost, postoje neke jednostavne promene u ishrani koje mogu pomoći da neke od simptoma držite pod kontrolom. Ograničavanje alkohola može biti od pomoći, jer može poremetiti obrasce spavanja i još više iscrpiti. S druge strane, veruje se da složeni ugljeni hidrati — kao što su cela zrna, kinoa i ovsena kaša — povećavaju nivo serotonina u mozgu. Pored toga, započinjanje dana doručkom bogatim proteinima takođe može pomoći u smanjenju nekih simptoma anksioznosti.

Jaja su prepuna hranljivih materija koje jačaju mozak

Doručkovanje jaja može biti dobar izbor za ljude koji se bore sa anksioznošću, jer jaja sadrže triptofan, aminokiselinu koja pomaže u proizvodnji serotonina. Studija iz 2021. godine  sugeriše da niži nivoi proteina i triptofana - koji se nalaze u jajima - mogu igrati ulogu u višim nivoima anksioznosti. 

Pored toga, postoje neki dokazi koji ističu vezu između nedostatka vitamina D i anksioznosti. Jedno veliko jaje sadrži 6% preporučene dnevne vrednosti vitamina D. Jaja su takođe dobar izvor holina, hranljive materije koja ima ulogu u zdravlju mozga. Studija iz 2009. godine je pokazala da nizak nivo holina može biti povezan sa povećanim simptomima anksioznosti.

Potrebno je više istraživanja da bi se u potpunosti utvrdila efikasnost jaja protiv anksioznosti, kao i hrane kao primarnog sredstva za upravljanje simptomima anksioznosti. Međutim, dodavanje zdravih namernica vašoj ishrani može podržati vaše opšte fizičko i mentalno zdravlje. Ako osećate simptome anksioznosti, obratite se svom lekaru kako biste razgovarali o najboljim mogućim opcijama za upravljanje simptomima.

Idemo iz početka: Zašto je DOBRO jesti jaja?