Deca mogu da poprave ocene u školi ako se hrabre rečima usmerenim na pokušaj
"Daću sve od sebe!" kod dece određenog uzrasta izgleda donosi bolje ocene.
Deca koja misle loše o sebi često u školi imaju manje uspeha nego što bi mogli da imaju. Nova studija iz Holandije testirala je da li prosta mentalna aktivnost može da podigne taj uspeh. Ta mentalna aktivnost je da deca sa malo samopouzdanja glasno ohrabruju sebe rečima.
Možda ćete se začuditi, ali verovatno i nećete, ali studija je pokazala da su deca koja su hrabrila sama sebe rečima popravila svoj uspeh kada je u pitanju matematika, ali samo kada su te reči bile usmerene na napor, a ne na mogućnosti.
Studiju su sproveli istraživači sa univerziteta u Utrehtu i Amsterdamu, a objavljena je u žurnalu Child Development (Razvoj deteta).
5 načina da pomognete kolegi ili koleginici koji pate od hronične bolesti
„Roditelji i učitelji se savetuju da ohrabre decu da ponavljaju pozitivne i ohrabrujuće reči u stresnim trenucima, kao što su, na primer, kontrolni testovi u školama. Ali, do sada nismo imali dobru ideju da li ovo pomaže uspehu dece. Sada smo otkrili da deca koja ne veruju u sebe mogu da poprave uspeh ako sebi govore reči koje su usmerene na napor, što je strategija samoregulacije koju deca mogu da obavljaju svakog dana“, navodi se u studiji.
Istraživači su pratili 212 dece uzrasta od devet do 13 godina iz škola u oblastima u Holandiji u kojima uglavnom žive srednjeklasne porodice. Oni su izabrali ovaj uzrast jer kasnije u detinjstvu negativna percepcija kompetentnosti u školama postaje prisutniji.
8 saveta kako ostati fit i ne ugojiti se tokom zime
Deci je rečeno da uzimaju testove matematike jer je uspeh na matematičkim testovima često ugrožen negativnim uverenjem o nečijoj kompetentnosti.
Deca su prvo izražavala koliko veruju u svoje sposobnosti. Nekoliko dana kasnije, radili su u učionicama prvi deo standardizovanog testa matematike. Odmah posle toga su nasumično raspodeljeni da tiho učestvuju u jednoj od tri stvari: ili da govore sebi o svojim pokušajima („daću sve od sebe!“), da govore sebi o svojoj sposobnosti („jako sam dobar u ovome!“) ili da uopšte ništa sebi ne govore. Posle toga su završili drugi deo testa.
Šta je to SINDROM Alise u zemlji čuda?
Deca koja su pričala sebi o svojim pokušajima su popravili rezultate na ispitu u poređenju sa druge dve grupe dece. Koristi pričanja sebi posebno su naglašena među decom koja su loše mislila o svojoj kompetenciji. Sa druge strane, deca koja su sebi pričala o svojoj sposobnosti nisu popravila rezultate iz matematike, bez obzira šta su pre testa mislili o svojoj sposobnosti.
„Naša studija je otkrila da se popravljaju rezultati dece sa malim samopouzdanjem ako sebi govore da će da se potrude. Nismo imali iste rezultate među decom sa niskim samopouzdanjem koja su sebi pričala o sposobnosti. Tako da je pričanje sebi da treba da se trudite ključ“, kažu istraživači.
Autori studije naglasili su da se njihovi nalazi odnose samo na decu ovog uzrasta i da ne bi trebalo da se primenjuju na decu drugih uzrasta. Naglašeno je i da je istraživanje obavljeno u Holandiji i da bi rezultati mogli da budu drugačiji u drugim zemljama i drugim kulturama.
Pričate često sami sa sobom? Bez brige, to može biti znak dobre mentalne kontrole
Već smo vam pisali da kad pričamo sami sa sobom, to može da bude znak dobre mentalne kontrole i vladanja situacijom.
Jeste da se istraživanje odnosi na holandsku decu tačno određenog uzrasta, ali šta nas košta ako u sebi govorimo sebi „daću sve od sebe“ ili „potrudiću se koliko god mogu“?
Vredi probati.